Wsparcie UE

Cyfrowa transformacja w metodach nauczania

Monika Kościuk
sty 15 2021

Wiele szkół wyższych i uniwersytetów podejmuje cyfrową transformację w nauczaniu, aby poprawić sposób, w jaki wiele z istotnych ról uczelni jest promowanych. Włączenie cyfrowych zmian w społeczeństwie zarówno do procesu uczenia się, jak i nauczania, jest niezwykle złożonym zadaniem. Poniżej przedstawiamy 6 sposobów, w jakie edukacja cyfrowa przekształca dzisiejsze metody nauczania:

1. Integracja technologii w szkołach

Sektor edukacji nadal w dużej mierze opiera się na tradycyjnych stylach i środkach przekazu. Wiele szkół i uczelni nadal korzysta z nauczania w klasach, a uczniowie uczęszczają na zajęcia przez całą dobę. Jednakże znaczna liczba instytutów edukacyjnych integruje technologię w przekazywaniu edukacji uczniom. Wraz z pojawieniem się Internetu, globalna integracja i socjalizacja stała się łatwiejsza i szybsza.

Dobrą rzeczą jest to, że Internet staje się teraz częścią codziennej edukacji cyfrowej, gdzie zarówno uczniowie, jak i nauczyciele są zachęcani do codziennego korzystania z niego w swojej nauce i nauczaniu.

2. Jak technologia zmienia edukację

Nauka online zrewolucjonizowała zatem sposób zdobywania i dostarczania edukacji. Wykorzystanie różnych technik, takich jak konferencje audio-video i integracja społeczna za pomocą różnych narzędzi mediów społecznościowych, sprawiło, że nauka w chmurze stała się bardzo popularna wśród szkół i studentów wyższych uczelni.

Obecnie nauczyciele mają możliwość oferowania edukacji z każdego odległego miejsca. Podobnie, studenci mogą uzyskać stopień naukowy, np. MBA, za pomocą konsultacji rekrutacyjnych, gdy są w zaciszu własnego domu lub podczas pracy.

3. Co oznacza cyfrowa transformacja w nauczaniu?

Transformacja cyfrowa w nauczaniu jest wieloaspektową strategią biznesową, mającą zastosowanie we wszystkich branżach, w celu rozwiązania tradycyjnych wyzwań biznesowych. To toruje drogę do wielu innowacyjnych możliwości poprzez wykorzystanie technologii.

Wraz z transformacją cyfrową wymagana jest akceptacja nowych sposobów myślenia nieszablonowego, praca nad rozwiązaniem dla lepszego doświadczenia użytkownika i klienta oraz realizacja planów. Nie jest to wykorzystanie podstawowego sprzętu czy oprogramowania (nawet jeśli mogą one odegrać swoją rolę) w edukacji.

Cyfrowa transformacja w nauczaniu to filozoficzna i fizyczna zmiana stworzona w celu sprostania rosnącym wymaganiom kampusu, wydziału i studentów, aby stworzyć środowisko nauczania, w którym wszystko się łączy. To środowisko cyfrowe łączy w sobie bezpieczeństwo, usługi i technologię w celu połączenia cyfrowej luki i stworzenia interaktywnych, opartych na współpracy i spersonalizowanych doświadczeń edukacyjnych.

4. Ważne aspekty nauki cyfrowej

Nauka cyfrowa oferuje studentom korzyści i daje wychowawcom szansę na podniesienie i udoskonalenie ich umiejętności pedagogicznych w oparciu o dzisiejsze potrzeby i życzenia. Łącząc technologię w klasie, nauczyciele podnoszą swoje umiejętności tworzenia liderów przyszłości. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych aspektów Digital Learning:

  1. Możliwość nauki dla edukatorów Łatwość dzielenia sięWięcej angażujących niż tradycyjne techniki szkolneDostępne jest więcej informacjiPersonalizowane dzielenie się

5. Która aplikacja jest najlepsza do nauczania online?

Pomimo korzyści płynących ze wszystkich narzędzi, niewiele osób w społeczeństwie miało wobec niej zobowiązania. Mimo to, korzyści były silne, że każdy musiał to zaakceptować. Podobnie były zmiany w szkołach i technologii nauczania w klasie. Wcześniejsze szkoły nie były wysokimi budynkami i ogromnymi pomieszczeniami, ale były albo domami, albo miejscem spotkań towarzyskich, gdzie ludzie spotykali się na pogawędkach. Obecnie nauka online jest możliwa z wykorzystaniem aplikacji do nauczania online.

Oto niektóre z najczęściej używanych aplikacji:6. Jak cyfrowe standaryzowane testy wpływają na uczniów (Online SAT And ACT)

Cyfrowe standaryzowane testy mają za zadanie przewidzieć, jak dobrze uczniowie poradzą sobie w szkołach, do których się zgłosili. Badania wykazały, że testy standaryzowane przewidują sukces dokładniej niż subiektywne oceny, takie jak wywiady, które w rzeczywistości nie są lepsze niż rzucanie monetą w przewidywaniu sukcesu ucznia w danej szkole. Prawdą jest również, że testy przewidują sukces gorzej niż inne aspekty aplikacji ucznia, takie jak praca czy doświadczenia stażystów. Te rzeczy nie są jednak możliwe do ilościowego określenia i dlatego nie mogą całkowicie zastąpić testowania.

Ostateczne przemyślenia

Edukatorzy szczególnie dużo skorzystali na wykorzystaniu technologii w szkole, a zwłaszcza Internetu. Mogą oni teraz pobierać szablony i plany zajęć, które zostały przygotowane przez osoby z innych krajów za opłatą lub otrzymać je za darmo. Zawsze jest tak, jakby ktoś wykonywał dla nich swoją pracę i trzymał je w gotowości do pobrania i wykorzystania. W miarę jak wymieniają się informacjami i nowościami z innymi nauczycielami z innych krajów, stają się bardziej poinformowani i są w stanie lepiej uczyć swoich uczniów, dzięki pojawieniu się technologii i edukacji cyfrowej.

Udostępnij